Hjälp och Support
Gå igenom ”tips för felsökning” här nedanför och kontakta sedan www.halebop.se för att göra en felanmälan. Tipsen här nedanför är ofta steg som Halebop vill att du gör för att kunna göra en felanmälan.
Tips för felsökning
- Kolla att alla lampor lyser som dom ska på din konverter. Vilka som ska lysa beror på vilken konverter du har men i regel ska WAN/TX/INTERNET lysa då länk mellan ”dig och nätet” fungerar.
- Starta om din utrustning hemma, dra ut strömmen och låt den vara ur någon minut och koppla sedan i den igen.
- Testa en annan nätverkskabel
- Testa att rakkoppla din dator direkt till konvetern med en ny sladd.
Hastighetsproblem eller Instabil uppkoppling
Ofta kopplas hastighet ihop med instabil uppkoppling men det är tyvärr sällan en korrekt bedömning av problemet. Instabil uppkoppling beror oftast på en dålig WiFi anslutning eller ansluten utrustning (Router, Chromecast, AppleTV med mera).
Det kan ge dig en indikation att något inte är som det ska men för att streama Netflix behöver du minst 3 Mbps för standardupplösning (SD) och 5 Mbps för högupplösning (HD). För 4K Ultra HD rekommenderar Netflix 15 Mbps eller mer. Om flera enheter streamar samtidigt, särskilt i HD eller 4K, behöver du en snabbare internetanslutning.

Se över din utrustning hemma och testa med en kabel direkt till konvertern innan du felanmäler hastighetsproblem.
Konakta Liero
Om du vet av dig att din fiber är skadad eller att konvertern behöver bytas. (Åsknedslag eller liknande) kan du kontakta Liero direkt.