Felanmälan

Allmänt

Felanmälan av din anslutning ska alltid ske via Halebop.se

Börja alltid med att felsöka själv hemma. Även om du har en ny eller relativt ny router så kan dessa ställa till med en del problem. Försök att testa att koppla in dig med en sladd direkt till konvertern (den enhet som fibern går in till) och se om detta löser problemet. Är det fortsatta problem testa då med en annan dator.

  1. Rakkoppla din dator direkt till konverter med en kabel
  2. Testa en annan dator och/eller kabel

Hastighetsproblem

Mer info kommer snart

Konverter

Det finns några olika typer av konvertrar i nätet. Den vanligaste är en variant från Melby.

De allra flesta har en av dessa konvertrarna hemma hos er. Det är egna konverter som ni äger själva. När alla lampor lyser som på den på bilden här ovanför innebär det i regel att ert internet fugnerar.

FO Link / Act innebär att konvertern har kontakt med SAIT:s utrustning på noden.

PWR innebär att den är strömsatt

Duplex och TP Link / Act symboliserar kontakten med konverter och er utrustning hemma. Router, dator eller annat.